سورنا

جمعه, ۲۳ آبان ۱۳۹۳، ۰۶:۴۳ ب.ظ

هیهات منا الذلة

هنوز هم حال و هوای محرم در وجودم هست...

و باز حرف از تکرار تاریخ و تنها ماندن حسین (علیه السلام) در معرکه!

یزید زمان با مستی و دهانی که بوی شراب می‌دهد، مستانه دم از دین می‌زند و در لباس پیامبر، تیشه به ریشه دین و با پوزخندی یاران حسین (علیه السلام) را به سخره می‌گیرد و لحظه لحظه عرصه را تنگ‌تر و تنگ‌تر می‌کند و ساده لوحانه می‌پندارد در این سرزمین کسی از مرگ می‌ترسد و با ذلت در پی دنیا و ظاهر دلفریب آن است.

چند وقتیست؛ که در دلت غوغایی برپا شده و جدال بین ماندن و رفتن اوج می‌گیرد!

چند وقتیست؛ که از حرفهای مردم شام، از طعنه‌ها و زخم‌ زبان‌ها به تنگ آمده‌ای!

چند وقتیست؛ که معجرت را از سر کشیده‌اند و آبرویت را در بازار شام به حراج گذاشته‌اند!

چند وقتیست؛ که کبودی سیلی حرامیان روی صورتت به یادگار مانده‌است!

چند وقتیست؛ که کودکان را در آغوش می‌گیری تا یزیدیان دندان به دریدنشان تیز نکنند!

چند وقتیست؛ که قامتت خمیده اما باید زنده بمانی!

چند وقتیست؛ که دلت هوای غیرت عمویت عباس (علیه السلام) را کرده‌است!

عباس(علیه السلام)؛

امان‌نامه را آورده‌اند، از حسین (علیه السلام) بگذر...

اما دل اهل حرم به وفای عمویم عباس(علیه السلام) گرم است.

با فریاد « هل من ناصر ینصرنیاستاد، به خود می‌آیم

در دلم غوغاست... چراغ‌ها خاموش می‌شود، انتخاب با توست

می‌مانی یا می‌روی؟

دلم هوای وفای عمویم عباس (علیه السلام) را کرده‌است

می‌مانم و لب از گله و شکایت می‌بندم!

می‌مانم و زخم طعنه‌ها و نیش زبان‌ها را به جان می‌خرم!

می‌مانم تا آخرین نفس، تا آخرین قطره خون می‌جنگم!

می‌مانم تا در قیامت شرمنده مادرم، حضرت زهرا (سلام الله علیها) نباشم

تا آخر ایستاده‌ام

یا اباالفضل‌العباس

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۸/۲۳
فطرس سورنا

نظرات  (۳۰)

چرا بروز نمیشه اینجا
سلام
یه سال از نوشتن این مطلبتون میگذره و من هربار که این نوشته رو میخونم حالم خوب میشه...
به نظرم ادم خوبی هستید با اینکه نمیشناسمتون!
به خاطر این حال خوب ممنونم
خیلی زیاد
التماس دعا
پاسخ:
عرض سلام 
سپاسگزارم
من آمده ام آی من آمده ام 

پاسخ:

 سلااااااااااااااااام علیکم

خوش آمده‌ای... وای وای ... خوش آمده‌ای :))))))))))

خب دیگه بسه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

یعنی سرت حسابی شلوغه که نمیای ج بدی.

دوست ما بی ادب نیست فقط سرررررررررش شلووووووغه:)

پاسخ:

سلام عزیزم

بله، نویسنده وبلاگ خیلی با ادبه(!!!!) فقط یه دفعه غیب میشه، به خصوص اگه فصل امتحانات باشه:)

با عرض سلام و احترام

شما قلم خوبی دارید اما واقعاً تعجب میکنم که چرا مطالب علمی و نقد فیلم و... نمینویسید و علاوه بر قلم خوب از نظر محتوایی هم فرد قابلی هستید.

جای اسم شما در بعضی محافل خالی هست.

به امید حضور با برکت شما.


پاسخ:

 سلام علیکم

شما لطف دارید.

دوستان دیگر بسیار بهتر از بنده می‌نویسند و من فقط تفریحی(!) به قلم پناه می‌برم...

بازهم تشکر از لطف شما.

سلام فرمانده

معبر وا کردیا!!!!!!!!!!

سلام

یعنی آآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآتیشی به پا کردی تو، تو کل دانشگاه علامه ورپریده!

یعنی عااااااااااااااااااااااااااااالی

نمره ات 20 خانووووووووووووووم معلم

بالاخره دانشگاه علامه هم سر تیتر خبر ها شد!!!

پاسخ:

سلام

تشکر، من که کاری نکردم.

بسیج واقعاً زحمت کشید.

۱۶ آذر ۹۳ ، ۲۱:۵۷ یک دانشجو

عرض سلام و خسته نباشید

واقعاً برنامه عالی بود من واقعاً فکر نمیکردم برگزار بشه و احتمال میدادم دقیقه 90 لغو بشه.

ماشاالله استاد شاگرد تربیت میکنند مثه چی یعنی شاگردااا(با غلظت بخونید)

پاسخ:

سلام

تشکر لطف دارید.

خودم هم همش می‌ترسیدم واسه ما هم لغو بشه. خدا کمک کرد.

بله، با غلظت خوندم... تشکر.

سلام

واقعا خوشا به حال شما که همچین استادی دارید.

پلاک گردنتونم انصافاً برازنده شماست.

چه قدر به حس غرور و افتخار شما حسرت خوردم .

اولین سخنرانی پرشور تو دانشگاه علامه طباطبایی بود واقعا عالی

خسته نباشید.

 

 

پاسخ:

سلام

واقعاً خوش به حااااااااااااااااااااااااال ما:)

تشکر لطف دارید و باز هم تشکر.

:)))))
پاسخ:
:)))))))))
نزاع ما با بچه‌های حقوق قدمتی به طول تاریخ داره!
دیگه شریعتی با اون ابهتو گوشمالی دادند بقیه بماند....

دیگه فکر کنید علوم اجتماعی+اندیشکده یقین چه شود؟
یاد گردان یقین بخیر!!!!!!!!!

در مقایسه همین بس که اونها ظریف رو دعوت کردند و ما....
من دیگه حرفی ندارم!

پاسخ:
سلام عزیزم
شریعتی ابهت داشت؟ آره ارواح عمه‌اش.
علوم اجتماعی + اندیشکده یقین = یه مشت به قول استاد؛ پاچه ورمالیده:)))))))
یعنی من تو بچه‌های حقوق یه مرد ندیدم همش سازش کار و محافظه کار و... بذا یکشنبه ببینمشون یک تیکه‌ای بندازم که از خجالت بمیرن... ااااا ظریف اومده بعد یه بچه بسیجی پا نشده یه حرفی، سخنی، مطالبه‌ای ... بابا آبروی مملکت رو به حراج گذاشت البته دوستان سرهنگ نیستند، حقوقدان هستند!
حالا باز برید بشینید، بگید شاگردا (استاد) عباسی تعصبی هستن و... برید دلتون به کتاب قااااااااااااااااااااااااانونتون خوش باشه!

فعلاً که ما داریم سینه سپر می‌کنیم...



سلام

یه نکته ای هست اونم اینکه واقعا به نظر من رشته روی خلقیات ادم تاثیر میذاره.

مثلا بچه های حقوق کلا مغرور هستند و تو دانشگاه خیلی اطو کشیده و... راه میرن یا مثلا بچه های الهیات کلا گوشه گیر هستن یا... اما بچه های علوم اجتماعی همیشه فعال و پر شور هستن مثلا خود من تو تجربه ای که تو اردو ها داشتم هم مشهد و هم جنوب که با شما همسفر بودم اینطور بوده که خیلی شر و شیطون و خوش گذرون هستین و  من  هر وقت شما روتو قطار گم میکردم میرفتم ببینم از کدوم کوپه بیشتر صدای بگو بخند میاد بعد در اکثر مواقع شما اونجا بودید و کلا سرتون درررررررررررررد میکنه واسه بحث راه انداختن که البته اخر بچه هارو به اندیشکده جذب میکنید!

البته این حرفی که میزنم به ویژگی شخصیتی ادما هم برمیگرده و استثنا هم وجود داره!به خاطر همین خیلی زودتر از دانشکده شما ما انتظار برگزاری همایش جنجالی داشتیم.

 

پاسخ:

سلام عزیزم

تا حدودی حرفتون رو قبول دارم و به نظر منم رشته افراد می‌تونه تو نوع رفتارها تأثیرگذار باشه، مثلاً ریخت شناسی شخصیت افراد بر طبق تجربه شخصی من:

بچه های حقوق: ما حق نداریم بدون سند اثبات شده درباره افراد صحبت کنیم و آنها حق دارند اعاده حیثیت بنمایند و شما را محکوم بنمایند و از حقوق خودشان دفاع بنمایند. قانون را در جامعه بنا نهادهاند که شما جنجال ننمایید، واه واه خیلی بی قانون هستید، ایییییش، واسه همین رشته حقوق قبول نشدید... قیافه من :@

بچه های روانشناسی: چرا بحث و جدل؟ ما با گفتگو دوستانه میتوانیم مشکلات را یک به یک حل بنماییم. ما ابتدا باید آرامش و خونسردی خودمان را حفظ بنماییم و نگذاریم که عقدههای دوران کودکیمان بر رفتار الانمان تأثیر بگذارد. رفتار ما نشان دهنده شخصیت ماست... قیافه من:&

بچه های ادبیات: دست در دست هم دهیم به مهر...

                    بیا تا گل...

                   الا یا ایهاالساقی... قیافه من :!!!!!!!

بچه های مدیریت: چرا هیشکی ماها رو آدم حساب نمی‌کنه تو بحث... قیافه من... (قابل وصف نیست واقعاً)

حالا

حالا

حالا

بچه های اندیشکده یقین: اوهوم اوهوم، شما اول مشخص کن موضعت حق هست یا باطل؟؟؟؟؟؟؟

مثلاً طرف می‌گه باطل!!!!!!! حالا ما ای فلان فلان شده (بووووووق) اما اگه طرف بگه به کمک نیاز دارم ما در اولین فرصت جذبش می‌کنیم اندیشکده و فلکه لوزی و ساختمان فطرت و... قیافه من :))))))))))))))))))))))))))))))))))))

پ.ن: تمام مطالب فوق فقط شوخی بود و بس! حالا کاری نداریم که پشت هر شوخی یه حرف جدی هست :) 

شریعتی کجایی که بیای ببینی...

حالا مونده تو سرمون بزنن که آره تو دوره روحانی آزادی به دانشکده اومد!

خدا لعنتت کنه شریعتی.

پاسخ:
سلام
خدا لعنت کنه هر کسی که نمی‌خواد دانشگاه سیاسی باشه... اینو من نگفتما رهبری گفتند حالا باز نریزید سر من چرا فحش دادی!!!!!!!!!!!!
سلام
به خدا مردیم از بس اون وریا اومدن تو این دانشگاه و ماها رو شستن و گذاشتن کنار. بالاخره بسیج به خودش اومد!
خدا خیرتون بده.
در پناه خدا.

پاسخ:
سلام
نفرمایید.
بالاخره نباید اجازه بدیم که میدون دست نااهل بیفته.
تشکر.

سلام

خدایا باز این رفیق ما وارد سیاست شد.

شما آروم باش اصلاً اصلاح طلبا ارزش دارن؟؟؟

یاد فتنه 88 به خیر من همش منتظر بودم تلفنی بهم خبر بدن یه بلایی سرت اومده البته دور از جوووووووووووووووووووونت اما خیلی حرص میخوری... شربت زعفرون بهت میدم یکشنبه:)))))))))))

پاسخ:
سلام عزیزم
واقعاً یادش بخیر، چقدر زود گذشت!
شرمنده دیر جواب کامنت‌ها رو دادم، این چند روز کلاً سرم شلوغ بود.
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

سلام فرمانده

گزارش های رسیده از دانشکده حاکی از آن است که اصلاح طلبان گفته اند ما میخواستیم مناظره کنیم با (استاد) عباسی اما منصرف شدیم!!!!!

** ***** ******** **** ***** **** **** **** **** **** **** *** ******* ***** **** ********* *** **** ** **** ***** ** ******** *** **** ***** *** ***** ** **** *** ******* ******** *** ***** ** *****

**** ** *** ******** ****

پاسخ:

سلام

بله، خبرش زودتر رسیده بود.

اصلاح طلبان غلط اضافی کردن که زر مفت زدن، من مسئول هماهنگی برنامه بودم و در جریان کامل حواشی که برای ما درست کردند قرار داشتم و خودم با برگزاری مناظره مخالفت کردم و گفتم اگه بسیج انقدر ضعیف باشه که نتونه از برنامه خودش دفاع کنه دیگه ما باید در دانشکده رو گل بگیریم!!!

چون اون طرفی‌ها می‌خواستند سگ کثیفی مثه لیلاز رو برای مناظره بیارن، این آشغال مجرمه و باید پاسخگو کثافت کاری‌هاش باشه، اصلاً غلط کردن که اسم اینو واسه مناظره دادند، خوبه والا برم یک حرومزاده رو بیارم در مقابل استاد زر مفت بزنه.

پس اونا منصرف نشدن ما اونا رو اصلاً آدم حساب نکردیم.

سلام

یعنی انگار آب ریختید تو لونه زنبور!

اون طرفی ها دارن میمیرن که استاد دارند میان دانشکده.

اصلا کلی بهم ریختن.

دم شما گرم:)

سلام دوست جان :)

گویا شما می خواید تغییراتی رو تو قالبتون ایجاد کنید
چند باری که سرزدم از سر اتفاق مواجه شدم با این تغییرات :)

کمکی از ما بر میاد در خدمتیم
پاسخ:
سلام فدات شم
ممنون عزیزم.
عزیییییییییییییزم
بابا سید ما رو داغون کردی با این حرفات!
نکن این کارو. خار چیه؟ شما جون بخواه.
یادت نره دوستم:
کم من فئة قلیلة غلبت فئة کثیرة باذن الله و الله مع الصابرین

سلام رفیق

خیلی قشنگ نوشتی.

من هم سر اون مطلب "دادگاه" گوله گوله اشک ریختم و هم سر این پستت.

آخه چرا مطلب "دادگاه" رو حذف کردی؟ حس و حال خوبی داشت.

آدم باش و اینو دیگه حذف نکن.

آقا من حسودیم میشه تو سیدی.
همچین میگی عمویم عباس(ع) که ادم دلش میخواد سید باشه.
خوش به سعادتت.
خیلی به دلم نشست.گوله گوله اشک ریختم!
اگه آخوندم میشدی محشر روضه میخوندی.

پاسخ:

خانوم سلام!

ای بابا باز حسودی!!؟؟

چه کنم که دلم به عموم اباالفضل(علیه‌السلام) خوشه...

ممنون عزیزم.

خیلی واسم دعا کنید.

همکلاسی!

یا علی

سلام عزیزم
خداقوت
عمار بودن اراده ای پولادین و ایمانی قوی می خواد
انشاء الله که توانش رو داشته باشیم و جلوی خدا و استاد رو سیاه نشیم
پاسخ:

سلااااااام عزیزم

نسترن جان

فدات شم

شما که حسود نبودی؟!

حالا تو دنیا یکی واسه ما پست مخاطب خاااااص گذاشته...

پ.ن: ز.ش پس از خواندن این مطلب به شدت احساساتش بر انگیخته شده و در وبلاگش یه پست برای من گذاشته... فک کن!

فدااااای رفیق...

 

عالی بود خیلی عالی بود و خیلی خیلی عالی بود...

از پنج شنبه تا این لحظه که دارم برات نظر میذارم کلی تو فکرم...

انتخاب و تعهد به انتخاب...

خدا کمکمان کنه

پاسخ:

 سلام عزیزدلم

ممنون، خیلی خیلی ممنون

کلاً همه تو فکریم!

ان‌شاءالله.

با سلام

خیلی به دلم چسبید مطلبتون.

یا علی

یا علی مدد

خدا قوت

باز این عمار گفتن
و باز آزمون بصیرت
باید نشون بدیم که اشکای برای امام حسینمون از سر شعور بوده نه شور
یا علی
پاسخ:
یا علی...
خیلی وبلاگ عالی و خوبی داری لذت بردم واقعا من هم البته یه وب دارم که متاسفانه کسی به من سر نمی زنه و تنهام دوست داری بیا نیامدی هم اشکال نداره بازم ممنون موفق باشی
پاسخ:

سلام عزیزم

بنده به وبلاگ شما سر زدم اما انگار زیاد با حال و هوای ما آشنا نیستی رفیق... بیای تو اندیشکده آشنا می‌شی:)

یا علی

قلمت پر برکت.
یا علی...
پاسخ:
یا علی...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی